Cum sa slabesti sanatos: 5 greseli pe care le faci

Cum sa slabesti sanatos: 5 greseli pe care le faci

tweety2Printre fete e deja o moda sa slabesti cat mai mult, ba chiar sunt si multi baieti prinsi in “jocul”acesta. Este foarte bine daca vrei sa slabesti cat sa ajungi la o greutate normala, de om sanatos. Problema apare cand slabesti mai mult sau mai grav e cand deja faci o obsesia din asta.

Probabil majoritatea dintre noi au incercat macar o data in viata sa scape de cateva “kile” iar persoanele supraponderale incearca tot felul de diete, una mai promitatoare ca alta. Unele diete dau rezultate, majoritatea, nu. Si asta pentru ca se fac greseli sau se ghideaza dupa anumite mituri. Sa vedem cateva greseli care te costa multe kilograme in plus:

1. Te infometezi

Cea mai grava mi se pare aceea cu infometarea. Corpul este facut in asa fel incat sa aiba nevoie de toti nutrientii iar tu daca-l privezi, nu va mai functiona corect si se va imbolnavi. Sigur ca vei slabi pe termen scurt, dar cu ce pret? Ca-n vreme de foamete, organismul se apara si isi face depozite de grasime iar in momentul in care incepi sa mananci normal, vei pune dublu din greutatea pierduta pentru ca se va depune si ce consumi tu in acel timp si depozitul facut de organism plus ca persoanele care tin diete nu sunt fericite.

Dieta trebuie sa-ti fie recomandata de un nutritionist, in urma unor analize, pentru ca-ti va face un meniu diversificat, special pentru corpul tau, nu te va priva de nutrienti si nu vei suferi de foame. Deci, ca sa slabesti sanatos, trebuie sa mananci de 5 ori pe zi sau chiar de 6 ori pe zi, in caz ca nu adormi pana tarziu.

2. Nu mananci la aceleasi ore

Trebuie sa-ti obisnuiesti organismul cu aceleasi ore pentru mesele principale ale zilei. Astfel creierul va sti cand sa dea semnalul pentru foame si nu vei fi tentat sa “ciugulesti” toata ziua. Pentru a nu cadea in greseala sa mananci necontrolat mai ales tot felul de gustari nesanatoase, fa-ti curaj si arunca din bucatarie si din frigider toate produsele care te ajuta sa te ingrasi.

Cele trei mese principale ale zilei sunt importante dar cea mai importanta masa a zilei ramane tot micul dejun. Daca mananci cat si cum trebuie la micul dejun, vei avea energie toata ziua. Intre mesele principale asigura-te ca ai la indemana o gustare sanatoasa, un fruct. Marul este solutia ideala pentru o gustare pentru ca pe langa aportul de vitamine si minerale are fibre si apa.

3. Bei sucuri procesate

Magazinele sunt tixite de tot felul de sucuri care mai de care mai aspectuoase sau promitatoare din punct de vedere al aportului de fructe sau de zahar dar nu sunt sanatoase, dau dependenta si ingrasa. Mai rau este ca aceste sucuri li se dau si copiilor, de la cele mai fragede varste. Este mai sigur sa investesti intr-un storcator de fructe si sa va rasfatati toata familia cu sucuri proaspat stoarse, din fructe de sezon si surse sigure.

4. Nu faci sport

Ne lamentam ca ne ingrasam dar nu facem prea multe pentru corpul nostru. Au aparut tot felul de ceaiuri sau pastile miraculoase iar multe persoane chiar cred in ele. Kilogramele depuse nu au aparut peste noapte, s-au acumulat in niste ani. Chiar crezi ca produsele astea te vor ajuta sa slabesti fara sa-ti tulbure echilibrul organismului si fara ca  tu sa misti un deget? Nu sunt miraculoase deloc, poate vei slabi atunci, dar vei slabi urat, cu pielea ridata si lasata si culoare nesanatoasa, vei slabi pentru ca-ti dai peste cap metabolismul dar imediat ce vei incepe sa mananci normal le vei pune la loc, le vei dubla de fapt. Si asta nu este totul, iti imbolnavesti tot organismul, cateodata fara scapare.

Solutia este miscarea, cat mai multa miscare, alaturi de hidratare corespunzatoare si mancare adecvata tipului tau de metabolism. Cei care fac sport, ( poate fi doar alergare) sunt sanatosi si echilibrati.

5. Bei prea putina apa

Cand vrem sa slabim, ne concentram mai mult pe ce tip de mancare sa mancam si uitam sa  bem suficienta apa. Hidratarea este foarte importanta deoarece curata corpul de toxine si favorizeaza metabolismul. Cel mai bine este ca dimineata, imediat ce te-ai trezit, sa bei un pahar cu apa la temperatura camerei. Poti sa-l pui de seara pe noptiera ca sa-l ai la indemana. Se spune ca e bine ca pe timpul zilei sa bei 1,5 sau 2 litri apa plata. Pe multi ii sperie cifrele acestea dar un truc ar fi sa folosesti sticle de 0,5 l pentru ca asa nici nu-ti vei da seama cand ai terminat apa. La categoria hidratare, sucurile procesate si bauturile alcoolice sunt excluse.

Bauturile alcoolice sunt bune ca sa creeze placere si buna dispozitie atata timp cat sunt baute in mod responsabil. Dupa pragul acesta sunt deja nocive pentru organism, printre efectele nedorite fiind si ingrasarea.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *