Sanatate si imunitate: Ce sa mancam cand e frig?  

Sanatate si imunitate: Ce sa mancam cand e frig?  

Piramida alimentelorCand se instaleaza frigul si scad temperaturile e important sa avem la masa mancare adecvata care sa ne ajute sa ne intarim sistemul imunitar. Iarna, corpul nostru  consuma mai multa energie ca sa mentina constanta temperatura corpului la 37 grade, asa ca putem sa mancam mai mult, cu mai multe proteine decat vara, insa fara multe grasimi. Asadar, iata ce putem face:

Mentinem fierul la nivel bun

Nivelul de minerale trebuie sa fie constant, mai ales fierul. Pentru asta trebuie sa  mancam alimente cu proteine bogate in fier cum sunt pestele, carnea, ouale, fasolea uscata dar  cel mai mult fier il are spanacul. Trebuie stiut ca spanacul contine acid oxalic (oxalati de calciu si potasiu) si este contraindicat celor care sufera de artrita, guta, reumatism, inflamatii gastrice, pietre la rinichi sau hepatita.

Fasolea alba are un indice glicemic scazut, carbohidrati complecsi plus ca are proteine si fibre, un continut mare de fier si magneziu.

Cautam alimente cu vitamina C

Ca sa mentinem in stare de functionare sistemul imunitar pe vreme rece trebuie sa ne asiguram organismul cu vitamina C pentru ca  aceasta  impiedica distrugerea celulelor si ajuta la absorbtia fierului. Gasim vitamina C in ardeiul iute, in rosii,  varza, ardei, morcov, spanac, mere, citrice dar si in ierburi aromatice precum patrunjelul si telina.

Si vitamina A e importanta

Vitamina A sau retinolul stim ca este buna pentru vedere dar imbunatateste sistemul imunitar, intretine tesuturile pielii si dezvoltarea osoasa.

Gasim vitamina A in lapte, oua, patrunjel, morcovi, ardei rosu, in grapefruit si portocale, caise, prune, pepene rosu si galben, castraveti, telina, rosii, dovlecei, spanac dar si in uleiul de peste.

Vitamina E este un aliat pretios

Vitamina E este declarata un antioxidant important, combate stresul oxidativ si este un aliat pretios al pielii noastre.

O gasim in uleiul de masline, in ardeiul rosu proaspat, in seminte crude de floarea soarelui, in rosii, kiwi, afine, in spanac fiert si in familia verzei, in nuci, alune si in toate fructele seci dar nu trebuie sa exageram cu fructele seci pentru ca au destul de multe calorii.

Nu uita de antiinflamatoarele naturale din ceapa si usturoi. Usturoiul contine un puternic antibacterian numit alicina.

Multe lichide- hidratarea e importanta

Fie vara sau iarna, pentru buna functionare a organismului avem nevoie de lichide. Dar iarna avem nevoie de lichide calde pe care le luam din ciorbe si din ceaiurile din toate felurile de plante medicinale.

O idee buna ar fi ca iarna sa crestem consumul de ceai verde pentru ca are foarte multi antioxidanti. Cu atentie, insa,  pentru ca are si ceva cofeina pe deasupra.

In concluzie, in perioadele reci ale anului, alimentatia noastra trebuie sa sufere niste modificari pentru a ne asigura ca ne simtim bine dar si ca suntem protejati impotriva bolilor de sezon. Totul e sa avem putina grija de noi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *