Inimioare pentru sanatatea ta: Ai auzit cate beneficii are hrisca?

Inimioare pentru sanatatea ta: Ai auzit cate beneficii are hrisca?

Hrisca, aceasta samanta sub forma de inimioara, ce vine din vremuri indepartate, a fost folosita in special de populatia saraca, pentru ca era nutritiva, usor de mancat si satura repede.

O poti manca cruda (inmuiata), fiarta, prajita, combinata cu de toate. Mie imi place hrisca integrala bio.  E buna si cea decorticata dar cea integrala are un gust de nuca mai pronuntat, este mai dulceaga si arata mai bine. O gasesti la Plafar.

Hrisca are o intreaga istorie in spatele ei, insa doar de cativa ani buni a fost declarata un aliment sanatos, cu multe beneficii demne de luat in calcul. Este recomandata si in alimentatia copiilor.

Uite aici motive pentru care ar trebui sa incluzi hrisca in alimentatia ta.

Iti face doar bine

Hrisca nu contine gluten si este perfecta pentru cei carora nu le face bine glutenul, in special in boala celiaca si vine folosita ca alternativa la cereale. Este bogata in fibre si proteine.

Are proprietati remineralizante, potasiu si magneziul sunt la loc de cinste. Pe langa faptul ca este foarte gustoasa si digerabila, hrisca este alimentul perfect in gastrita si ulcer plus ca regleaza colesterolul, trigliceridele si glicemia.

Inima ta iti va multumi

Pentru scaderea valorilor colesterolului si ale presiunii arteriale este benefic sa consumam hrisca.

Hrisca are substante cu efect antioxidant si asta o face o buna candidata in lupta impotriva imbatranirii organismului, incepand cu arterele. Bobitele de hrisca au forma de inimioara, poate asta te motiveaza sa le consumi.

In diabet

Hrisca contine magneziu iar magneziul este aliat cu enzimele  care se ocupa de cantitatea secretiei de insulina.

Pentru cine nu stie, hrisca are indicele glicemic 50, exact cat are orezul integral. Orezul alb are indicele glicemic peste 70.

Daca ai diabet de tip 2, poti sa pui la inmuiat hrisca integrala direct in iaurt natural cu continut mic de grasime, de seara pana dimineata. Asa te asiguri de un mic dejun echilibrat .

Slabeste cu hrisca

Este la moda sa tii cura de slabire sau sa incerci sa-ti mentii greutatea. Aici iti vine in ajutor hrisca pe care o poti combina cu diferite alimente, asa cum folosesti orezul, cartofii si altele asemenea lor.

Pentru ca tine de foame, hrisca a fost repede adoptata in dietele de slabire.

Hrisca accelereaza rata metabolismului iar asta inseamna ca te ajuta sa arzi mai multe calorii.

Asta nu inseamna ca trebuie sa ne aruncam sa mancam numai hrisca pentru ca nu este un aliment complet sau alimentul minune. Numai ca reuseste sa te tina in echilibru si sa nu mai intri prin vitrina la prima cofetarie intalnita in cale.

Vrei dulciuri mai sanatoase? Foloseste si faina de hrisca. Americanii se lauda de mult cu delicioasele clatite din faina de hrisca. Si uite asa, in combinatie cu faina de grau, poti sa faci paine si tot felul de produse de patiserie.

Produsele cu/ sau in combinatie cu faina de hrisca au avantajul ca te satura mai repede  si nici nu-ti ridica nivelul colesterolului sau al glicemiei.

De exemplu: Vrei orez cu lapte? Fierbe hrisca cu putina apa, adauga lapte cand scade apa, si cand e bine gatita, pune niste miere si scortisoara. Ai dulcele perfect. Are mai putine calorii decat orezul si nu-ti mai creste pe loc glicemia.

Sau, seara, pui hrisca spalata la înmuiat in apa plata,                                si dimineata o gasesti deja „inflorita”.      Tot ce-ti ramane de facut este sa o amesteci cu miere si sa presari scortisoara. Iti va da energie pentru intreaga zi plus ca nu vei mai simti nevoia de rontaiala intre mesele principale.

Cum pregatesti hrisca pentru fierbere

Intai speli  in vreo 3- 4 ape, cantitatea de hrisca pe care vrei sa o folosesti.

Cand pui hrisca la fiert, la o cana (ca pentru ceai) de hrisca folosesti 2 cani de apa si un praf de sare (cat a lua intre 2 degete).

Cand incepe sa fiarba apa respectiva, adaugi hrisca spalata, amesteci putin cu lingura si o lasi sa fiarba la foc mic pana ce absoarbe apa, cam vreo 15 minute.

In timpul fierberii nu mai amesteci pentru ca se sfarama hrisca. Uite ce frumos fierbe.

Verifici daca hrisca e fiarta si daca a absorbit toata apa. Daca in intervalul asta nu s-a absorbit toata apa, o mai lasi sa fiarba.

Gata, a fiert hrisca, o gusti si o lasi acoperita cu un capac, vreo 10 minute, ca sa devina pufoasa in propriul abur.

Apoi o pregatesti cu ce vrei. De la carne, legume, pana la dulciuri si fructe.

Mic dejun sanatos: Lapte de cocos, hrisca si fructe (vazut pe Paprika)

Poti sa-ti incepi dimineata intr-un mod sanatos. Speli hrisca, o fierbi in lapte de cocos pana se face un terci, o pui intr-un castron si adaugi in ea fructe proaspete, feliate, de care-ti plac. Un mic-dejun bun si pentru copii si pentru adulti.

Nota: Alege versiunea integrala a laptelui de cocos pentru ca are grasimi bune.

P.S  Hrisca nu este o cereala, este samanta unei plante inrudite cu rubarba, dar pentru ca are multe caracteristici asemanatoare cerealelor, au numit-o pseudo-cereala si tot aici se incadreaza amarantul si quinoa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *