Cum sa ai un mic-dejun gustos si sanatos cu avocado: “Ochiul” ou din “para aligator”

Populatiile native din America Centrala și de Sud au cultivat acest fruct înainte de sosirea lui Cristofor Columb. Numit si para aligator, avocado (despre el este vorba) a fost descris de cuceritori ca un fruct „abundent, cu pulpă asemănătoare cu untul și caracterizat printr-o aromă excelentă”.

Plin de vitamine si minerale, aspectuos si delicios, avocado  este folosit cu succes in bucatarie. Poate fi savoarea diminetilor tale, un mic-dejun gustos si sanatos.

Avocado ar trebui cumparat cand este copt. Cum stii ca e copt? Pe langa culoarea verde inchis spre negru, cand il presezi usor cu degetele, avocado (para aligator) trebuie sa fie putin moale. Daca este deja copt, poate fi pastrat la frigider maxim 5-6 zile.

Avocado bio, copt bine, pe care l-am cumparat si care s-a dovedit gustos, arata asa:Este usor de ajuns la pulpa delicioasa: dupa ce speli fructul de avocado, cu un cutit il tai in lungul lui pana ajungi la sambure, si apoi cu mainile rotesti in sens opus jumatatile de fruct.

La interior este de culoare verde-galbui, cremos si cu un sambure rotund si neted. Are o aroma placuta, delicata, ce te imbie sa-l mananci. Avocado este foarte apreciat de vegani deoarece inlocuieste cu succes untul si laptele.Cu o lingura desprinzi si scoti pulpa de para aligator. Se scoate usor, e untoasa si aromataSamburele il scoti cu un cutit. Dai cu lama cutitului in sambure, rotesti cutitul si scoti samburele.Uite asa:Cum il mananc:

Avocado taiat in bucatele, presarat cu sare, zeama de limeta plus piper proaspat macinat, mi se pare alegerea inspirata pentru un mic-dejun gustos si nutritiv.

Imi place sa folosesc coaja lui pe post de castron si sa mananc cu mâna.Sau pot sa aleg din zecile de moduri in care poti manca avocado. Cel mai cunoscut preparat facut din avocado este sosul mexican guacamole.

De data asta, un ou ochi printre bucatelele de fruct repuse in coaja si totul prajit in tigaie. L-am numit “ochiul” ou din “para aligator”. Pe langa faptul ca este un preparat interesant, te si hranesti corespunzator.

Folosesti doar o lingurita de ulei sau o bucatica de unt, cat sa dea aroma si gustul de prajit. Si o tigaie antiaderenta, altfel, iti trebuie mai mult ulei.

Incalzesti tigaia, pui “castronul” de/cu avocado.Si adaugi un ou intreg.

In cateva minute oul incepe sa se coaguleze. Poate era mai bine ca pulpa de avocado sa fie taiata in bucati mai mici.

In alta dimineata am repetat cu bucati mai mici de avocado si cu ceva mai mult unt pentru prajit.  Rezultatul e multumitor. Oul ochi in avocado merge de minune cu cateva rosiute si niste bucati de mozzarella. E mai mult delicios decat aspectuos dar sa nu pierdem din vedere ca este un mic-dejun nutritiv.

Sa tot mananci!Hai sa aflam de ce trebuie sa mancam avocado. Există diferite sortimente de avocado care variaza ca marime, forma, culoare, textura, si, desigur, gust. Deci:

La ce e bun avocado

Avocado echilibreaza foarte repede nivelul colesterolului „rău” din sange, fapt de care beneficiaza intregul sistem cardio-circulator, mai ales in ceea ce privește echilibrul tensiunii arteriale.

O sursa excelenta de potasiu (mai mult decat o banana),mineral util pentru combaterea diabetului si a bolilor inimii, avocado contine, de asemenea, cantitati semnificative de fibre solubile si insolubile. Fibrele insolubile actioneaza ca o matura in intestine iar cele solubile iti asigura satietatea.

Avocado este bogat in calciu si este util pentru creier, ochi si sanatatea parului, aliat al sistemului nervos, ficatului, colonului, pielii.

Sursa inepuizabila de vitamine, consumul sau este deosebit de potrivit pentru copii si pentru cei care urmeaza o dieta vegetariana. Avocado are un profil nutrițional cu adevarat unic: in 100 de grame de avocado ai aproximativ 160 de calorii.

Prezenta fibrelor, a grasimilor bune, a vitaminelor B, a vitaminei K, a potasiului, a vitaminei E și a vitaminei C, confera avocado-ului proprietati excelente pentru sanatate.

Consumului de avocado ii sunt asociate mai multe efecte benefice, cum ar fi: reducerea riscului cardiovascular, cresterea senzatiei de satietate cu pierderea în greutate consecventa. In plus, are proprietati digestive si ajuta la combaterea dizenteriei, fiind un excelent astringent.

Si asta nu e totul. De la avocado se foloseste si samburele, uscat si macinat, spun specialistii in materie.

Daca nu ai chef de toate astea, opteaza pentru varianta plantarii samburelui. Dar nu oricum. Reteta este sa decojesti samburele de avocado, sa infigi in el scobitori lungi care sa-l tina doar pana la jumatate in apa. Adica, il sprijini pe un pahar cu apa.

Dupa ce face radacini il plantezi intr-un vas cu pamant de calitate. Inca nu am incercat dar intelepciunea net-ului m-a convins ca se poate.

In schimb, de curiozitate, am taiat pe jumatate un sambure de avocado. Seamana putin cu miezul de cocos.Sfat

Dacă avocado este inca necopt, inchide-l intr-o punga de hartie și pastreaza-l la temperatura camerei timp de 3-5 zile pentru a accelera maturarea.

Necopt este de culoare verde-crud si nu are gust bun. Cand il tai, ramane pojghita de pulpa pe sambure.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *