Mănâncă o pară pe zi! E aromata, gustoasa si te energizeaza cu vitamine

Perele sunt fructele delicioase indragite si cunoscute de toata lumea. Compacte, dulci, aromate, suculente, au efect racoritor si te energizeaza cu vitamine.

Sunt multe soiuri de pere si toate sunt gustoase si nutritive. Intr-o gradina obisnuita, de obicei se cultiva orice soi, bune sa fie. Nu stiu cum se numesc cele din fotografie dar sunt savuroase.

Daca vrei soiuri bune de par sau de alti pomi fructiferi, uite, de aici poti cumpara:     www.valahiagarden.ro

Mie imi plac perele si cand sunt necoapte, chiar daca sunt foarte tari si nu prea dulci.

Mi-a facut placere sa le fotografiez.

Fructele, printre care si perele, ajuta buna functionare a organismului nostru. Dar oare cati stim ca aduc foloase insemnate sanatatii noastre?

Acum vorbim despre pere. Cu ce mai stiam si cu ce m-am informat, am aflat cateva din beneficiile consumarii acestor minunate fructe:

Au vitamine si minerale pretioase

Potrivite pentru toata lumea, incepand de la copiii mici, pline de  vitamine, in special vitamina C si  vitamina K, cu continut mare de potasiu si cupru si cu substante pretioase cu actiune antioxidanta, perele trebuie sa faca parte din alimentatia noastra.

Perele au  calciu iar consumul de pere reduce riscul de osteoporoză și împiedică procesul de rarefiere a tesutului osos din cauza demineralizarii treptate. Sunt de ajutor in scaderea glicemiei plus ca favorizeaza scaderea in greutate.

Un aliat al creierului

Contin cantități mari de bor,  bun pentru a îmbunătăți vigilența și capacitatea de a stoca notiuni sau amintiri. Borul este un mineral indispensabil corpului uman, ajuta la mai buna absorbtie a calciului si magneziului.

Si mai sunt multe beneficii. De aceea, hai sa mancam pere. Macar una pe zi.

Mănâncă o pară pe zi!

Perele contin o mulțime de fibre ce aduc senzatia de satietate, deci, vei manca mai putin, plus ca nu vei mai da iama prin dulciuri. De aceea, perele sunt utile in mentinerea siluetei.

Cele mai multe fibre se găsesc în coaja, daca mâncam fructe fără coaja se pierd toate beneficiile, inclusiv efectul. Consumul unei singure pere ne permite să luăm din ea 1/5 din necesarul zilnic de fibre, care este de 25-30 g.

Consumul de pere, spun specialistii, iti ajuta inima prin scaderea nivelului de colesterol din sange si a tensiunii arteriale.

Un exemplu de fibră solubilă deosebit de abundentă în pere este pectina, utilă în îmbunătățirea digestiei și reducerea nivelului de zahăr din sânge. Această pectina este aceeași care se adaugă in gemuri și jeleuri pentru a le îngroașa. Fiind solubila, pectina din intestin formează un strat vâscos care se leaga de colesterol facilitand evacuarea lui.

Și dacă nu a fost suficient, universitatea Friedrich-Schiller din Jena (Germania) a publicat recent un studiu care ar arăta cum fibrele sunt, de asemenea, utile în prevenirea tumorilor.

Daca ai gradina, planteaza un par. Iti aduce noroc si sanatate.

Poti sa mananci perele ca atare, poti sa le  folosesti la preparate dulci sau sarate. Para face casa buna cu alte fructe, cu dulciurile dar si cu carnea, pestele sau branzeturile. Si nu se opreste aici. Are mare succes in cosmetica.

Data viitoare, pune si pere in cosul de cumparaturi. Se gasesc in orice anotimp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *