Te simti obosit si deprimat din cauza iernii? 7 idei ca sa-ti redobandesti energia

Te simti obosit si deprimat din cauza iernii? Cu toate ca esti sanatos, te ia cu moleseala, cu tristete, cu oboseala continua, nu poti sa te concentrezi si nu ai chef de nimic? Este lipsa de energie.

Uite 7 idei ca sa-ti redobandesti energia:

1. Vitaminizeaza-te 

Deficitul de vitamine cauzează hipovitaminoza, o stare de slăbiciune care promovează apariția bolilor. Simptomele sunt greu de recunoscut deoarece vitaminele intervin în multe funcții ale corpului uman.

Hipovitaminoza poate fi  declanșată de anumiți factori, cum ar fi: stresul, fumatul, alcoolul, anumite medicamente și alimentele tratate cu substanțe chimice.

Ca sa beneficiezi de necesarul de vitamine ai nevoie de o alimentatie corecta si sanatoasa pe baza de legume, fructe, carne si tot ce mai e comestibil in natura, insa, vitaminele D si K au un regim special. La vitamina D ne ajuta soarele iar la vitamina K (vitamina antihemoragica) ne ajuta bacteriile prezente in intestine.

2. Mineralizeaza-te

În organism (spun specialistii), concentrația de săruri minerale trebuie să rămână constantă și aceasta pentru o serie de motive printre care acelea de a regla excitabilitatea neuromusculara, pentru a menține presiunea osmotică, pentru menținerea balanței de apă, pentru buna funcționare a anumitor enzime, s.a.m.d.

Mineralele le iei din hrana zilnica, incluzand apa. Atunci cand nu te hranesti/hidratezi corect iar aportul de minerale este scazut, apeleaza la mineralele din farmacie. Ideal este sa-ti faci analizele inainte si sa asculti de recomandarea doctorului.
3. Elimina stresul

Mai intai, uite cum stii daca esti stresat sau anxios:

Te trezești într-o stare proastă și cu greu vrei să faci ceva, esti obosit, nu mai ai ambiții și nu vrei să faci nimic, nu esti mulțumit de ceea ce faci, ai dureri de cap și nervi constanți, ai atacuri de panică sau tahicardie, ai o durere de stomac și puțină dorință de a mânca, etc.

Remedii? Scapa de tot felul de idei negative si stai deoparte de cei care iti accentueaza depresia intr-un fel sau altul. Cere parerea unui psiholog.

4. Hidrateaza-te corect

Hidratarea este o parte fundamentala a functionarii organismului. Omul poate supraviețui fără hrană timp de câteva săptămâni, dar fără apă nu mai mult de câteva zile.

Deshidratarea scade volumul plasmatic, activitatea cardiacă, transpirația, fluxul sanguin, deci, capacitatea de rezistența a organismului.

“Apa este esențiala pentru viață, astfel încât corpul încearcă să mențină o cantitate constantă de lichide în mediul intracelular și extracelular printr-un echilibru continuu între contribuție și cesiune”, spunea un cercetator.

In afara de apa necesara bunei functionari a corpului, bea ceaiuri folositoare sistemului imunitar. Eu am in permanenta in casa ceai verde si ceai de salvie.

Ceaiul verde  este bogat in antioxidanti, are si rol antibacterian. In afara de faptul ca ceaiul verde te ajuta sa ai o stare de bine, are rol calmant pentru tot tractul digestiv iar substantele amare continute ajuta foarte mult activitatea bilei si a ficatului.

Un alt ceai care lupta impotriva starilor de rau cauzate de o imunitate scazuta este ceaiul de salvie. Salvia nu trebuie sa lipseasca din casa pentru ca este de un real ajutor, te fortifica si te ajuta sa te simti bine.

5. Fa sport 

Sportul face bine sanatatii, se stie. Prin sport se elibereaza endorfinele, “moleculele fericirii”. Doar 30 minute de sport pe zi, te binedispune si te ajuta sa fii vesel si optimist. Mersul pe jos este cel mai la indemana sport, servește pentru a elibera gândurile negative și iti ofera o relaxare adecvată.

6. Dormi suficient

Somnul este esențial pentru a te simți bine. Numărul de ore de somn necesare pentru a fi în formă și odihnit depinde de vârstă.

Somnul are o influență decisivă asupra bunăstării, atât de mult încât unele studii au evidențiat modul în care tulburările de somn ar putea genera pe termen lung deficit de memorie și concentrare, oboseală cronică și tulburări de dispoziție, precum și creșterea probabilității de diabet, depresie, hipercolesterolemie, obezitate, infarct miocardic și accident vascular cerebral. Ar fi surprinzător să știți că fiecare grup de vârstă trebuie să doarmă un număr diferit de ore. Adultii trebuie sa doarma 7 ore pe noapte.

7. Incarca-te cu energie de la soare
Poate că ti se pare inutil indemnul sa stai la soare dar multe procese vitale din corpul nostru sunt generate de lumina soarelui.

De aceea, hai sa expunem pielea cât mai mult posibil la soare, mai ales în timpul iernii, când nu suntem obișnuiți să o facem mai deloc.

 

Pune chiar de azi in practica cei 7 pasi necesari ca sa-ti recapeti pofta de viata. Cat de greu poate sa fie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *